تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

, قیمت تور دبی , تور ارزان دبی , هتل دبی , تور دبی ارزان
تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

, قیمت تور دبی , تور ارزان دبی , هتل دبی , تور دبی ارزان

منطقه‌ی هنری السرکل

منطقه هنری السرکل ـ جاهای دیدنی دوبی



در خیابان السرکلِ دبی، منطقه‌‌ای صنعتی و قدیمی به نام القوز(Al Quoz) قرار دارد که برای تبدیل شدن به قطب هنری دبی در حال بازسازی است. درحال‌حاضر این منطقه مرکز مهم‌ترین گالری‌های هنری دبی، همچون گالری هنر سبز، گالری خط سوم و گالری ایام است. درحال‌حاضر بسیاری از گالری‌های نوپای این شهر هم در حال نقل مکان به این منطقه هستند.


معمولا برنامه‌های این مجموعه‌ی هنری، هم به هنرمندان بزرگ و بنام و هم به استعداد‌های جدید خاورمیانه اختصاص دارد. در این منطقه بوتیک‌های فشن و زیورآلات هم روی بورس هستند. رستوران‌های پاپ آپ، پاتوق‌های طراحان مد و سایر مکان‌های جذاب دیگر، این منطقه را از مکان‌های عادی متمایز کرده است.


همانطور که گفتیم، این محله در منطقه‌ی صنعتی القوز در خیابان آلسرکل واقع شده است. 

اُپرای دبی

اُپرای دوبی ـ جاهای دیدنی دوبی


اگر می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از شب‌های دبی داشته باشید، حتما سری به اپرای دبی بزنید. این ساختمان به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی و مرکز اصلی فرهنگی و سرگرمی دبی در سال ۲۰۱۶ در قالب سازه‌‌ای مدرن در مرکز این شهر ساخته شد. این اپرا سالانه میزبان برنامه‌های متفاوتی مثل انواع تئاترهای موزیکال مشهور، کنسرت‌های موسیقی، اپرا، باله و تئاترهای کمدی است.


این سازه‌ی مدرن با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر که شبیه به انحنای لنج‌های سنتی طراحی شده است، شیشه‌های سرتاسری و دیوارهای محکم و استواری دارد و یکی از نمادهای برجسته‌ی معماری مدرن دبی به شمار می‌رود.


این اپرا در بزرگراه شیخ محمد بن رشید واقع شده است. 


مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی پارک اند ریزورت

مجتمع سرگرمی و تفریحی دوبی پارک اند ریزورت ـ جاهای دیدنی دوبی



در این مجتمع فرهنگی، تمام چیزهایی که برای سرگرمی نیاز دارید، در یک مکان جمع می‌شوند. فقط کافی است اراده کنید تا چیزی را که دوست دارید، تجربه کنید. این مجتمع یکی از جاهای دیدنی دبی است که سه پارک موضوعی جداگانه دارد؛ پارک موشِن‌گِیت‏ (Motiongate) که علاقه‌مندان به سینما، انیمیشن و دنیای هالیوود می‌توانند با ورود به این پارک به دنیای تخیل و فانتزی‌های سینمایی قدم بگذارند و داستان‌های شخصیت‌های هالیوودی را تجربه کنند.


بالیوود پارک ( Bollywood Parks)، این پارک به صنعت سینمای هند می‌پردازد و تمام دکوراسیون و وسایل آن برای علاقه‌مندان به سینمای هند طراحی شده است.


لگولند (Legoland)، این پارک اولین سرزمین لگو در خاورمیانه و هفتمین آن در جهان است. این پارک برای کودکان ۲ تا ۱۲سال طراحی شده است. آنها می‌توانند همراه با والدین خود تجربه‌ی جذابی در دنیایی پر از لگو داشته باشند.


مکان دیگری که ساخت آن در آینده در این محل پیش‌بینی شده است، پارک آبی لگولند نام دارد. ریور لند (Riverland) محل دیگری است که بین این سه پارک موضوعی با چندین غذاخوری و مراکز تفریحی بنا شده است و درواقع ورودی این سه پارک موضوعی است.


این پارک در منطقه‌ی جبل علی، بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

پارک آبی آکواوِنچرآتلانتیس دبی

پارک آبی آکواونچر آتلانتیس دوبی ـ جاهای دیدنی دوبی


پارک آبی آکواونچر دبی که در آتلانتیس پالم جمیرا ( جزیره‌ی مصنوعی معروف در دبی) قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی دبی و مکان مناسبی برای خنک شدن بعد از چند روز خرید و گشت‌وگذار است. این پارک آبی که به نام پارک آبی آتلاتیس هم شناخته می‌شود، سرسره‌های آبی بسیار عالی و هیجان‌انگیزی دارد که از کیفیت یکسانی با همتایان جهانی خود برخوردار است. در این پارک آبی می‌توانید با سرسره‌ی طولانی آکواکوندا (Aquaconda) سرسره‌ سواری ۹مرحله‌ای هیجان‌انگیزی را تجربه کنید یا با کلاه زیر آب قایقرانی کنید.


در این پارک محل مناسبی برای سرسره سواری کودکان هم در نظر گرفته شده است. چنانچه درحین تفریح خسته شدید می‌توانید در ساحل ماسه‌ای سفید ۷۰۰ متری این مجموعه استراحت کنید. 

خور دبی

خور دوبی ـ جاهای دیدنی دوبی


درواقع خور دبی این شهر را به دو بخش دیره در شمال و بُر دبی در جنوب تقسیم می‌کند. آنچنان که از تاریخ شهر برمی‌آید، این منطقه عنصر بانفوذ و قدرتمندی در رشد شهر دبی محسوب می‌شود، چون اولین چیزی که مهاجران این منطقه را به خود جذب می‌کند، ماهیگیری و صید مروارید در خور دبی است. هرچند دوران مدرن شهر دبی مربوط به استقرار قبلیه‌ی بنی یاس در این منطقه است، اما وجود روستاهای کوچک و پا گرفتن آنها در حاشیه‌ی خور دبی به ۴۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد.


گمرک داو که محل بارگیری کشتی‌ها بود در امتداد ساحل خور دبی در شمال پل آل‌ مکتوم قرار دارد که هنوز هم لنج‌های آن که نزدیک به ۱۰۰ سال عمر دارند، برای تجارت‌های کوچک در سراسر خلیج مورداستفاده قرار می‌گیرند. می‌توانید در این منطقه شاهد بارگیری و تخلیه‌ی بار از این لنج‌ها باشید. اکثر ملوانان، توریست‌هایی را که به این منطقه می‌آیند، به بازدید از داخل لنج‌ها دعوت می‌کنند و این تجربه می‌تواند بسیار جذاب باشد، چرا که با بازدید از داخل این لنج‌ها می‌توانید با شیوه‌ی زندگی دریانوردی سنتی این منطقه آشنا شوید.


معمولا کشتی‌ها برای تجارت، از این بارانداز راهی کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا می‌شوند. این منطقه درواقع بخشی باقیمانده از اقتصاد سنتی امارات است که هنوز هم در جریان است و گردش در آن می‌تواند تجربه‌ی جذابی باشد.


جذابیت دیگر این منطقه مربوط به سواری با لنج‌های سنتی است که به عنوان کشتی تفریحی، توریست‌ها را به سمت دیگر خور دبی جابه‌جا می‌کنند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید سوار قایق‌های چوبی کوچک موسوم به عبره (Abra) شوید و از بارانداز خور دبی به ساحل دیره بروید