تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

, قیمت تور دبی , تور ارزان دبی , هتل دبی , تور دبی ارزان
تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

, قیمت تور دبی , تور ارزان دبی , هتل دبی , تور دبی ارزان

موزه‌ی دبی

موزه دوبی ـ جاهای دیدنی دوبی


موزه‌ی دیدنی دبی که به عنوان یکی از مراکز توریستی پربازدید و یکی از جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۱ در قلعه‌ی فهیدی دایر شده است. این قلعه که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از شهر بنا شده است، دیوارهایی با بلوک‌های مرجانی سنتی دارد که با ملات آهکی به هم چفت شده‌اند. طبقه‌ی بالای این قلعه با تیرهای چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف آن ترکیبی از ساقه‌های نخل خرما و ملات گچ و خاک است. از آنجا که این ساختمان بسیار قدیمی و استراتژیک بوده است، مدت‌ها به عنوان محل سکونت حاکمان، محل استقرار نیروهای حکومتی همچون زندان یا پادگان استفاده می‌شده است. این بنا در نهایت در سال ۱۹۷۱ بازسازی شد و به موزه‌ی دبی اختصاص یافت. البته این موزه مجددا به‌صورت گسترده‌تری در سال ۱۹۹۵ مرمت شد و اکنون به عنوان مهم‌ترین و برترین موزه‌ی دبی شناخته می‌شود.


در مدخل این موزه، نقشه‌ی قدیمی امارات در معرض دید عموم قرار دارد که تاریخ این سرزمین را از زمان شکل‌گیری آن تا بعد از کشف نفت به نمایش می‌گذارد. تصاویر رنگی و جذابی که در این موزه مشاهده خواهید کرد، همراه با مدل‌هایی که زنده به نظر می‌رسند و صدا و جلوه‌های ویژه، باعث می‌شوند تا تصویر جالبی از زندگی مردم قبل و بعد ازکشف نفت در ذهن‌تان مجسم کنید.


در حیاط این قلعه می‌توانید نمونه‌ی قایق‌ها و خانه‌های سنتی اماراتی را که با شاخ وبرگ نخل بنا شده‌اند، به همراه بادگیرهای سنتی این منطقه مشاهده کنید. در سالن سمت راست این موزه مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی قدیمی و در سالن سمت چپ آلات موسیقی این منطقه به چشم می‌خورند. در طبقه‌ی زیرین این قلعه تصاویر جذابی از زندگی سنتی مردم امارات قدیم، مثل نحوه‌ی صید ماهی و شیوه‌ی زندگی کویرنشینان و همین‌طور مصنوعات دست‌ساز سفالی که از حفاری گورهای ۳ تا ۴ هزار ساله‌ی سایت باستانی آل‌قصی به دست آمده‌ است، در معرض دید عموم قرار دارند.


این موزه در منطقه‌ی فهیدی، خیابان فهیدی قرار دارد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.