تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

, قیمت تور دبی , تور ارزان دبی , هتل دبی , تور دبی ارزان
تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

, قیمت تور دبی , تور ارزان دبی , هتل دبی , تور دبی ارزان

بستکیه

بستکیه ـ جاهای دیدنی دوبی

محله‌ی قدیمی بستکیه، که در مجاورت محله‌ی فهیدی و در قرن نوزدهم ساخته شده است، یکی از جاهای دیدنی دبی و محل زندگی تجار و متمولین ایرانی اهل بستک (استان هرمزگان) بوده است که عمدتا تاجر مروارید و منسوجات مختلف بوده‌اند. این تجار به‌خاطر معاملات آزادشان در دبی تمایل داشتند که در منطقه‌ای سکونت داشته باشند که دسترسی آسانی به شهر داشته باشد.


بستکیه در منطقه‌ی شرقی بُر دبی و در مجاورت خور دبی با دیوارهای پوشیده از بلوک‌های مرجانی و ملات آهک ساخته شده است. خوشبختانه بسیاری از دیوارهای خانه‌های این محله که بر فراز آنها بادگیرهای سنتی قرار دارد، هنوز کاملا سالم هستند. همانطور که می‌دانید این بادگیرها هم مثل بادگیرهای سنتی مناطق کویری ایران، نه‌تنها در حکم کولرهای طبیعی عمل می‌کردند بلکه ابزاری برای تهویه‌ی مطبوع هوا نیز به شمار می‌رفته‌اند. البته همانطور که گفتیم این محله‌ی قدیمی مکان سکونت ایرانیان مهاجر بوده است، پس به احتمال زیاد این عناصر معماری با الگوی بادگیرهای سنتی خودمان بنا شده است.


تزئینات معماری این منطقه با معماری سنتی امارات کاملا تفاوت دارد. اما کوچه‌های باریک این محله‌ نشان‌دهنده‌ی تاریخ کهن و زمانی فراتر از تاریخ دبی قدیم است. یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری دبی به نام گالری مجلس که معمولا میزبان آثار هنری برتر و هنرمندانی از اقصی نقاط دنیاست در این منطقه قرار دارد. می‌توانید در این گالری مدل‌های جذابی از سرامیک‌های عربی و اسباب و وسایلی را که در برج‌های بادگیر مورداستفاده قرار می‌گیرند، مشاهده کنید. گالری دیگری به نام XVA Gallery نیز با مجموعه‌ای از آثار هنری معاصر در یکی از ساختمان‌های تاریخی این محله قرار دارد.


همانطور که پیش از این هم گفتیم بستکیه در بُر دبی و محله‌ی فهیدی واقع شده است. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.