تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

, قیمت تور دبی , تور ارزان دبی , هتل دبی , تور دبی ارزان
تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

تور دبی لحظه آخری | دیدنیهای دبی

, قیمت تور دبی , تور ارزان دبی , هتل دبی , تور دبی ارزان

خانه‌ی شیخ زاید آل مکتوم

خانه شیخ زاید آل مکتوم ـ جاهای دیدنی دوبی



شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بوده است و پدربزرگ حاکم فعلی امارات است. محل زندگی سابق او بازسازی و هم اکنون یکی از موزه‌های شهر دبی و نمونه‌ی منحصربه‌فردی از معماری عربی است.


بنای اصلی این خانه در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شد که او بتواند از ایوان‌ها و غرفه‌های مشرف به دریا فعالیت کشتی‌هایش را زیر نظر داشته باشد. هرچند متأسفانه ایوان‌های اصلی از بین رفته‌اند، اما این خانه دوباره در همان مکان و از روی مدل اصلی با ترکیبی از درهای تراشیده‌شده از چوب ساج، پنجره‌های پوشیده با لته‌های مشبک و بادگیرهای گچیِ مزین‌شده با طرح گل و نقوش هندسی، ساخته شد. این خانه همانند اکثر خانه‌های مناسب برای آب‌و‌هوای کویری، دارای ۳۰ اتاق در اطراف حیاطی مرکزی با بادگیرهای برافراشته است.


داخل موزه نمایشگاهی از تصاویر و اسناد تاریخی همراه با عکس‌های قدیمی مربوط به سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ از شهر دبی وجود دارد. بخشی از این موزه به تصاویری از دریانوردی، ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق اختصاص دارد. در جای جای این ساختمان، نوشته‌ها، سکه‌های قدیمی، نقشه‌ها و تمبرهایی نگهداری می‌شوند که روند توسعه‌ی امارات را نشان می‌دهند. در جوار این ساختمان خانه‌ی شیخ عبید بن تانی که نمای داخلی سنتی آن بازسازی شده است، وجود دارد.


موزه‌ی شیخ سعید آل مکتوم در بر دبی، بزرگراه الخلیج قرار دارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.